Zakończył się remont mostu na Redze koło miejscowości Strzmiele, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 147. Obiekt powstał pod koniec lat 30-tych XX wieku i przetrwał wojnę.
Budowy, przebudowy i remonty obiektów mostowych odbywały się w tym roku w wyjątkowo niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Całe lato i jesień były deszczowe, co powodowało wzrost poziomu wód gruntowych i poziomu rzek. Wykonawcy nierzadko musieli zmieniać harmonogram prac, ponieważ woda zalewała tereny, na których były prowadzone roboty budowlane. Mimo to większość zadań udało się zakończyć w terminie lub z lekkim opóźnieniem.
Podobnie było z 80-letnim mostem koło miejscowości Strzmiele, gdzie z uwagi na wysoki poziom wody w rzece, wydłużyła się naprawa przyczółków i filara mostu (poniżej poziomu lustra wody), umacnianie brzegów rzeki gabionami (kosze wypełnione kamieniami) oraz budowa nowych ścian oporowych, utrzymujących nasyp drogowy w obrębie przyczółków.
Przypomnijmy, że most w miejscowości Strzmiele jest obiektem dwuprzęsłowym, o długości blisko 28 metrów. Dziś trudno w nim rozpoznać starą konstrukcję.
Most po i przed remontem
Pomimo dużego zakresu prac, most w Strzmielach był cały czas przejezdny, gdyż remont prowadzony był połówkami jezdni. Wykonawcą była firma APEX-ROBOZIEM ze Stargardu.
Obiekt znajduje się na granicy dwóch gmin: Łobez i Radowo Małe, na obszarze chronionym Natura 2000 „Dorzecze Regi”.
Zadanie było jednym z trzech zadań mostowych, zaplanowanych na ten rok przez ZZDW, które finansowane są z budżetu własnego Zarządu Dróg. Koszt remontu obiektu wraz z robotami dodatkowymi wyniósł ponad milion złotych.