Loading
Herb
 wybierz miejscowosc

Ścieżka rowerowa Gryfino-Trzcińslo otwarta dla rowerzystów

ZZDW zakończył  wszystkie procedury odbiorowe nowych fragmentów ścieżki rowerowej, która powstała miedzy Gryfinem i Trzcińskiem-Zdrojem.  Zadanie było realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WZ na lata 2014-20

Artykuł z dnia: 2018-08-29 12:13

Po kilkunastu miesiącach od rozpoczęcia ambitnego projektu Zachodniopomorskich Szlaków Rowerowych doczekaliśmy się pierwszych efektów - trasy, która otworzy dla rowerowych turystów południe naszego regionu. Głęboko wierzę, że inne regiony dotrzymają narzuconego przez nas tempa i trasa Blue Velo poprowadzi w przyszłości od Świnoujścia, aż do granicy z Czechami  – wyjaśniał marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Trasa Zielonego Pogranicza albo Blue Velo, której fragmentem jest odcinek Gryfino-Trzcińsko Zdrój jest jedną z czterech tras rowerowych tworzących Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. Trasa zaczyna się w Międzyzdrojach i biegnie na południe, najpierw przez Wyspę Wolin, wzdłuż Zalewu Szczecińskiego, przez Szczecin, Gryfino, Trzcińsko Zdrój, Dębno, Dargomyśl, Chwarszczany do Kostrzyna nad Odrą. Oddany do użytku odcinek ma 46,5 km długości.

Zbudowano tu trzy nowe fragmenty ścieżki rowerowej o łącznej długości 11 km. Natomiast istniejącą część szlaku oznakowano.
Pierwszy nieco ponad kilometrowy odcinek nowo zbudowanej ścieżki biegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej w Gryfinie
 
Ścieżka ma tu 2,5 m szerokości oraz nawierzchnię bitumiczną. Dwa kolejne odcinki : Szczawno - Borzym i Mały Borzym - granica gminy Banie, zaprojektowano po nasypach nieczynnych linii kolejowych
 

Projekt pozwolił na uporządkowanie zdewastowanych terenów i urządzeń kolejowych. Rozebrano stare rampy, słupy, pozostałości peronów czy budynków kolejowych. Roboty ziemne objęły wykonanie wykopów i nasypów oraz przepustów pod zjazdami. Umocniono skarpy oraz pobocza ścieżki .

Odcinek, który został włączony do Trasy Zielonego Pogranicza kończy się w Trzcińsku – Zdroju.
Budowa brakujących fragmentów ścieżki rowerowej i oznakowanie istniejących kosztowały blisko 5,6 mln zł, w tym roboty budowlane 5,42 mln zł. Dofinansowanie unijne to blisko 85% wartości inwestycji.

 

 

Prawa autorskie
Twój sposób na internet - www.mentax.pl