Loading
Herb
 wybierz miejscowosc

Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Stary Kolejowy Szlak etap V

 

Tytuł projektu:

Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Stary Kolejowy Szlak - etap V

Projekt Projekt dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego na lata 2021-2027.

Beneficjent: Województwo Zachodniopomorskie

Decyzja o dofinansowaniu FEPZ.04.02-IZ.00-0001/24-00 z 03.09.2024 r.

Wydatki całkowite (wartość projektu): 25 272 673,82 zł

Wydatki całkowite kwalifikowane: 25 272 673,82 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich (85% całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu): 21 396 772,72 zł
Wkład własny Województwa Zachodniopomorskiego: 3 875 901,10 zł

Uchwałą Nr 759/24 z dnia 13 maja 2024 r. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego podjął decyzję o dofinansowaniu projektu Województwa Zachodniopomorskiego nr FEPZ.04.02-IZ.00-0001/24-00 pn. „Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Stary Kolejowy Szlak – etap V”. Projekt realizowany jest w ramach Działania 4.2 Infrastruktura rowerowa, Typ projektu: Budowa tras rowerowych wynikających z Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego. W ramach zadania planuje się budowę 
i oznakowanie drogi dla rowerów w gminach Połczyn-Zdrój i Świdwin oraz w miastach Białogard i Świdwin. 

Do wykonania są odcinki inwestycyjne w gminie Połczyn-Zdrój 
i Świdwin (Wardyń -Smardzko o długości 11,877 km) oraz w m. Białogard o długości 1,18 km, zostanie też oznakowany odcinek trasy rowerowej: Smardzko - Świdwin. Długość odcinków inwestycyjnych wynosi ok. 13,057 km, a odcinka do oznakowania ok. 6,5 km. Łącznie 
w ramach inwestycji wykonany będzie odcinek o długości 19,557 km. 


Projekt zrealizuje cel szczegółowy Działania 4.2 przyczyniając się do rozwoju infrastruktury dla ruchu niezmotoryzowanego oraz ochronę niezmotoryzowanych uczestników ruchu, w tym poprzez tworzenie ciągów pieszo-rowerowych oraz uzupełnianie braków w infrastrukturze dla niezmotoryzowanych wzdłuż dróg, a także dróg rowerowych w śladzie zlikwidowanych linii kolejowych oraz służących skomunikowaniu z węzłami komunikacyjnymi i innymi środkami transportu.
Grupę docelową oraz ostatecznych odbiorców projektu stanowią mieszkańcy Województwa Zachodniopomorskiego oraz turyści korzystający z komunikacji rowerowej na terenie Województwa, przedsiębiorstwa z terenu których pracownicy będą mogli szybciej dotrzeć do pracy. 

Odbiorcami docelowymi przedmiotowego projektu będą więc przede wszystkim mieszkańcy powiatu miejscowości w bezpośrednim przebiegu trasy oraz powiatów ościennych oraz całego obszaru Pomorza Zachodniego. W pewnym zakresie powstała infrastruktura wykorzystywana będzie także przez szersze spektrum odbiorców tj. mieszkańców całego regionu (województwa) oraz turystów krajowych i zagranicznych odwiedzających te tereny.

#FunduszeUE 
#FunduszeEuropejskie

Uczestnicy procesu inwestycyjnego:

Zamawiający:
Województwo Zachodniopomorskie
ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin

Wykonawca:
ONDE SA
Kobylarnia, ul. Wapienna 40, 87-100 Toruń

 

Realizator umowy:
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie
ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin

Zarządzający projektem:
R.D.J - Projektowanie, Nadzór, Wykonawstwo
Robert Andruszko

Dębowa 18b
72-004 Tanowo



 

Artykuł z dnia: 2023-12-04 08:02

Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:

Data zawarcia umowy z Wykonawcą robót budowlanych -14.11.2023r.
Wartość umowy z Wykonawcą robót budowlanych – 16 994 786,62 zł brutto
Planowana data zakończenia umowy –  09.09.2024r.
Data przekazania placu budowy Wykonawcy robót – 28.11.2023r.
 
Przedmiotem zamówienia jest budowa nowych odcinków sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Stary Kolejowy Szlak, etap V (Białogard, Smardzko – Wardyń)

Zakres robót budowlanych będzie obejmował:   

  • usunięcie drzew i krzewów,
  • zdjęcie warstwy humusu,
  • rozbiórkę elementów nawierzchni, krawężników i torowiska,
  • przebudowę przepustów,
  • remont mostów,
  • wykonanie robót ziemnych – wykopów i nasypów,
  • wykonanie projektowanej konstrukcji,
  • sadzanie drzew i krzewów,
  • ustawienie urządzeń zabezpieczający ruch,
  • wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
  • oświetlenie przejść,

Stan istniejący w grudniu 2023 roku:

Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 28.02.2024:

 Od grudnia do końca lutego wykonano następujące roboty:  

  • usunięcie drzew i krzewów;
  • zdjęcie warstwy humusu;
  • rozbiórkę pozostałości betonowych elementów oraz podkładów kolejowych;
  • rozpoczęto roboty ziemne – wykopy i nasypy;
  • wykonano warstwy z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym na odc. Białogard A;
  • wykonano warstwy podbudowy KŁSM na odcinku Białogard A;

Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 31.05.2024:

 Od początku marca do końca maja wykonano następujące roboty:  

  • wykonanie warstwy wiążącej z AC11W o gr. 4 cm od drogi powiatowej1058Z do obiektu mostowego nad rzeką Regą na odc. Białogard A;
  • wykonanie warstwy z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym na odc. Smardzko-Wardyń w km 11+875 – 4+900;
  • wykonanie warstwy wiążącej z AC11W o gr. 4 cm na odc. Smardzko-Wardyń w km 7+800 – 11+876;
  • wykonano przepust P3 na odc. Smardzko - Wardyń;
  • wykonano prace konstrukcyjne oraz antykorozyjne na obiekcie mostowym M2 na odc. Smardzko - Wardyń;

Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 31.08.2024:

 Od początku czerwca do końca sierpnia wykonano następujące roboty:  

  • wykonanie warstwy wiążącej z AC11W o gr. 4 cm na odc. Smardzko -Wardyń w km 4+750 - 7+800
  • wykonanie warstwy ścieralnej AC8S o gr. 4 cm na odc. Smardzko – Wardyń w km 5+900 - 11+876
  • wykonano przepust P1 na odc. Smardzko - Wardyń
  • wykonano przepust P2 na odc. Smardzko - Wardyń
  • wykonano wszystkie prace na obiekcie mostowym M2 na odcinku Smardzko – Wardyń
  • rozpoczęto prace remontowe na obiekcie mostowym M1 na odcinku Smardzko - Wardyń
  • wykonano doziarnienie istniejącego kruszywa kolejowego oraz wykonano warstwę podbudowę z kruszywa 0/31,5 w km 0+550 – 2+500

Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 30.11.2024:

 Od początku września do końca listopada wykonano następujące roboty:  

  • wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa na odc. Smardzko - Wardyń w km 0+065 – 4+750
  • wykonanie warstwy wiążącej z AC11W o gr. 4 cm na odc. Smardzko - Wardyń w km 0+100 – 4+750
  • wykonanie warstwy ścieralnej AC8S o gr. 4 cm na odc. Smardzko – Wardyń w km 0+550 – 2+500 oraz w km 3+300 – 4+400
  • wykorytowanie drogi rowerowej pod warstwy konstrukcyjne w km  0+703-0+845 odc. Białogard
  • wykonanie 3 przejazdów w km 0+538; 1+005; 2+510

Prawa autorskie
Twój sposób na internet - www.mentax.pl