
Tytuł projektu:
Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich, etap XI (Gmina Czaplinek)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego na lata 2021-27.
Beneficjent: Województwo Zachodniopomorskie
Decyzja o dofinansowaniu FEPZ.05.10-IZ.00-0001/25-00 z 11.06.2025r.
Wydatki całkowite (wartość projektu): 2 607 334,76 zł
Wydatki całkowite kwalifikowane: 2 591 887,91 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich (70% całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu): 1 814 321,52 zł
Uchwałą Nr 1020/25 z dnia 11 czerwca 2025 r. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego podjął decyzję o dofinansowaniu projektu Województwa Zachodniopomorskiego nr FEPZ.05.10-IZ.00-0001/25, pn. „Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich – etap XI”. Projekt realizowany był w ramach Działania 5.10 Rozwój i wzmocnienie potencjału turystycznego regionu.
Typ projektu: Infrastruktura tras wynikających z Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027.
W ramach zadania wybudowano i oznakowano drogi rowerowe w trzech gminach: Złocieniec, Czaplinek i Borne Sulinowo. Do wykonania były 2 odcinki inwestycyjne i 7 odcinków do oznakowania, tj: odc. inwestycyjne (koło miejscowości Kołomąt o dł. 1,76 km oraz koło miejscowości Żelisławie o dł. 0,48 km), odc. przeznaczone tylko do oznakowania: (1 odc. na terenie Gminy Złocieniec o dł. 2,30 km, 4 odc. na terenie Gminy Czaplinek o łącznej dł.16,30 km oraz 2 odc. na terenie gminy Borne Sulinowo o dł. 0,80 km). Całkowita dł. odc. inwestycyjnych wyniosła ok. 2,24 km, a odc. do oznakowania ok. 19,40 km. Łączna dł. wszystkich odcinków to 21,64 km.
Projekt wpisuje się w cel szczegółowy działania 5.10, jakim jest wzmocnienie roli kultury i zrównoważonej turystyki w rozwoju gospodarczym, włączeniu społecznym i innowacjach społecznych. Podjęcie zaplanowanych działań związanych z infrastrukturą służy rozwojowi turystyki rowerowej, pozwala na wzrost atrakcyjności oraz zwiększenie konkurencyjności regionu. Warunkiem rozwoju turystyki rowerowej jest tworzenie sieci tras, zwłaszcza długodystansowych, pozwalających na kilkudniową podróż rowerową. Trasy te mogą wpłynąć zarówno na wzrost popytu turystycznego jak i wydłużenie czasu pobytu w regionie, ograniczenie sezonowości turystyki, rozwój i promocję mniej uczęszczanych terenów województwa. Wzrost zainteresowania turystów oznacza zwiększone zapotrzebowanie na różnego rodzaju usługi i wiąże się z rozwojem infrastruktury turystycznej oraz towarzyszącej.
Grupę docelową odbiorców projektu stanowią mieszkańcy Województwa Zachodniopomorskiego oraz turyści korzystający z komunikacji rowerowej na terenie Województwa, przedsiębiorstwa, z terenu których pracownicy będą mogli szybciej dotrzeć do pracy. Odbiorcami docelowymi projektu będą więc przede wszystkim mieszkańcy powiatu, miejscowości znajdujących się w bezpośrednim przebiegu trasy oraz powiatów ościennych oraz całego obszaru Pomorza Zachodniego. W pewnym zakresie powstała infrastruktura wykorzystywana będzie także przez szersze grono odbiorców, tj. turystów krajowych i zagranicznych odwiedzających te tereny.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Uczestnicy procesu inwestycyjnego:
Wykonawca: Zarządzający projektem:
Zamawiający:
Województwo Zachodniopomorskie
ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin
DOMAR Kazimierz Domaradzki
Tatów 3, 76-039 Biesiekierz
Realizator umowy:
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie
ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin
MILAG Michał Łaga
Żółte nr 27, 78-500 Drawsko Pomorskie

Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:
Data zawarcia umowy z Wykonawcą robót budowlanych -17.12.2024r.
Wartość umowy z Wykonawcą robót budowlanych – 2 201 700,00 zł brutto
Planowana data zakończenia umowy – 15.07.2025r.
Data przekazania placu budowy Wykonawcy robót – 19.12.2024r.
Przedmiotem zamówienia jest budowa i oznakowanie tras rowerowych w trzech gminach: Złocieniec, Czaplinek i Borne Sulinowo. Do wykonania są dwa odcinki inwestycyjne - pierwszy koło miejscowości Kołomąt o dł. 1,76 km oraz drugi koło miejscowości Żelisławie o dł. 0,48 km. Dodatkowo są odcinki tylko do oznakowania: jeden odcinek na terenie Gminy Złocieniec o długości 2,30 km, cztery odcinki na terenie Gminy Czaplinek o łącznej długości 16,30 km oraz dwa odcinki na terenie gminy Borne Sulinowo o długości 0,80 km.
Całkowita długość odcinków inwestycyjnych wynosi ok. 2,24 km, a odcinków do oznakowania ok. 19,40 km.
Zakres robót budowlanych będzie obejmował:
Stan istniejący w dniu przekazania placu budowy 19.12.2024 roku:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zakres robót budowlanych będzie obejmował:
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 01.04.2025r.
W pierwszym kwartale 2025r. wykonano następujące roboty:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 01.06.2025r.
W drugim kwartale 2025r. wykonano następujące roboty:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 15.07.2025r.
W trzecim kwartale 2025r. wykonano następujące roboty:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |