Tytuł projektu:
Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich etap XI (Gmina Czaplinek)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu dla Pomorza Zachodniego 2023- 2027.
Beneficjent: Województwo Zachodniopomorskie
Decyzja o dofinansowaniu FEPZ.05.10-IZ.00-0001/25-00 z 11.06.2025r.
Wydatki całkowite (wartość projektu): 3 262 067,68 zł
Wydatki całkowite kwalifikowane: 3 165 451,97 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich (70% całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu): 2 215 816,36 zł
Uchwałą Nr 1020/25 z dnia 11 czerwca 2025 r. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego podjął decyzję o dofinansowaniu projektu Województwa Zachodniopomorskiego nr FEPZ.05.10-IZ.00-0001/25 pn. „Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich – etap XI”. Projekt realizowany jest w ramach Działania 5.10 Rozwój i wzmocnienie potencjału turystycznego regionu. Typ projektu: Infrastruktura tras wynikających z Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027.
W ramach zadania planuje się budowę i oznakowanie dróg rowerowych w trzech gminach: Złocieniec, Czaplinek i Borne Sulinowo. Do wykonania są 2 odcinki inwestycyjne i 7 odcinków do oznakowania tj: odc. inwestycyjne (koło miejscowości Kołomąt o dł. 1,76 km oraz koło miejscowości Żelisławie o dł. 0,48 km), odc. przeznaczone tylko do oznakowania: (1 odc. na terenie Gminy Złocieniec o dł. 2,30 km, 4 odc. na terenie Gminy Czaplinek o łącznej dł.16,30 km oraz 2 odc. na terenie gminy Borne Sulinowo o dł. 0,80 km). Całkowita dł. odc. inwestycyjnych wynosi ok. 2,24 km, a odc. do oznakowania ok. 19,40 km. Łączna dł. wszystkich odc. wynosi 21,64 km.
Projekt wpisuje się w cel szczegółowy działania 5.10, jakim jest wzmocnienie roli kultury i zrównoważonej turystyki w rozwoju gospodarczym, włączeniu społecznym i innowacjach społecznych. Podjęcie zaplanowanych działań związanych z infrastrukturą, służą rozwojowi turystyki rowerowej, pozwalają na wzrost atrakcyjności oraz zwiększenie konkurencyjności regionu. Warunkiem rozwoju turystyki rowerowej jest tworzenie sieci tras, zwłaszcza długodystansowych, pozwalających na kilkudniową podróż rowerową. Trasy te mogą wpłynąć zarówno na wzrost popytu turystycznego jak i wydłużenie czasu pobytu w regionie, ograniczenie silnej sezonowości turystyki, rozwój i promocję mniej uczęszczanych terenów województwa. Wzrost zainteresowania turystów oznacza zwiększone zapotrzebowanie na różnego rodzaju usługi i wiąże się z rozwojem infrastruktury turystycznej oraz towarzyszącej.
Grupę docelową odbiorców projektu stanowią mieszkańcy Województwa Zachodniopomorskiego oraz turyści korzystający z komunikacji rowerowej na terenie Województwa, przedsiębiorstwa z terenu których pracownicy będą mogli szybciej dotrzeć do pracy. Odbiorcami docelowymi przedmiotowego projektu będą więc przede wszystkim mieszkańcy powiatu, miejscowości w bezpośrednim przebiegu trasy oraz powiatów ościennych oraz całego obszaru Pomorza Zachodniego. W pewnym zakresie powstała infrastruktura wykorzystywana będzie także przez szersze grono odbiorców tj. mieszkańców całego regionu (województwa) oraz turystów krajowych i zagranicznych odwiedzających te tereny.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Uczestnicy procesu inwestycyjnego:
Wykonawca: Zarządzający projektem:
Zamawiający:
Województwo Zachodniopomorskie
ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin
DOMAR Kazimierz Domaradzki
Tatów 3, 76-039 Biesiekierz
Realizator umowy:
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie
ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin
MILAG Michał Łaga
Żółte nr 27, 78-500 Drawsko Pomorskie
Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:
Data zawarcia umowy z Wykonawcą robót budowlanych -17.12.2024r.
Wartość umowy z Wykonawcą robót budowlanych – 2 201 700,00 zł brutto
Planowana data zakończenia umowy – 15.07.2025r.
Data przekazania placu budowy Wykonawcy robót – 19.12.2024r.
Przedmiotem zamówienia jest budowa i oznakowanie tras rowerowych w trzech gminach: Złocieniec, Czaplinek i Borne Sulinowo. Do wykonania są dwa odcinki inwestycyjne - pierwszy koło miejscowości Kołomąt o dł. 1,76 km oraz drugi koło miejscowości Żelisławie o dł. 0,48 km. Dodatkowo są odcinki tylko do oznakowania: jeden odcinek na terenie Gminy Złocieniec o długości 2,30 km, cztery odcinki na terenie Gminy Czaplinek o łącznej długości 16,30 km oraz dwa odcinki na terenie gminy Borne Sulinowo o długości 0,80 km.
Całkowita długość odcinków inwestycyjnych wynosi ok. 2,24 km, a odcinków do oznakowania ok. 19,40 km.
Zakres robót budowlanych będzie obejmował:
Stan istniejący w dniu przekazania placu budowy 19.12.2024 roku:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zakres robót budowlanych będzie obejmował:
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 01.04.2025r.
W pierwszym kwartale 2025r. wykonano następujące roboty:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 01.06.2025r.
W drugim kwartale 2025r. wykonano następujące roboty:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |