Loading
Herb
 wybierz miejscowosc

Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich, etap XII (odc. Marianowo-Mosina, Mosina-Ińsko)

Tytuł projektu:

„Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich, etap XII”.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego na lata 2021-27.

Beneficjent: Województwo Zachodniopomorskie

Decyzja o dofinansowaniu projektu nr FEPZ.04.02-IZ.00-0001/25
Wydatki całkowite (wartość projektu): 30 277 842,14 zł
Przewidywana wysokość wkładu Funduszy Europejskich (70% całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu): 21 140 509,69 zł 

Uchwałą Nr 1529/25 z dnia 2 września 2025 r. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego podjął decyzję o dofinansowaniu projektu nr FEPZ.04.02-IZ.00-0001/25 pn. „Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego - Trasa Pojezierzy Zachodnich etap XII”, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 w oparciu o Priorytet 4. Fundusze Europejskie na rzecz połączonego Pomorza Zachodniego i dla Działania 4.2 Infrastruktura rowerowa.
 
Przedmiotem projektu jest budowa i oznakowanie ścieżek rowerowych w gminie Marianowo, Dobrzany, Ińsko i Dobra (Szczecińska). Do wykonania są dwa odcinki inwestycyjne: Mosina – Ińsko oraz Marianowo – Mosina. Równocześnie zostaną oznakowane odcinki tras rowerowych w m. Ińsko oraz na odcinku Dobra – Granica Państwa. Na odcinku Marainowo-Mosina zostanie wykonana droga rowerowa o długości ok. 7,30 km. Na odcinku Mosina-Ińsko długość trasy rowerowej wyniesie ok. 15,10 km. Całkowita długość odcinków inwestycyjnych wynosi ok. 22,4 km oraz odcinków do oznakowania ok. 6,0 km.

Projekt realizuje cele i założenia „Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego” poprzez tworzenie ciągów pieszo-rowerowych służących skomunikowaniu z węzłami komunikacyjnymi i innymi środkami transportu, rozwój infrastruktury dla ruchu niezmotoryzowanego oraz ochronę niezmotoryzowanych uczestników ruchu, a także poprzez zwiększenie oferty turystycznej i transportowej regionu. Projekt wpisuje się w RPTWZ do 2030, cel II: Spójna i wydajna Infrastruktura poprzez rozwijanie spójnej, regionalnej sieci tras rowerowych wraz z wysokiej klasy infrastrukturą.
 
Grupę docelową projektu stanowią mieszkańcy Województwa Zachodniopomorskiego oraz turyści korzystający z komunikacji rowerowej na terenie województwa. W szczególności odbiorcami docelowymi projektu będą mieszkańcy miejscowości w bezpośrednim przebiegu trasy oraz powiatów ościennych.

 
Wskaźniki realizacji projektu:
1. Wspierana infrastruktura rowerowa – 22,4 km
2. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt.
3. Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej – 10.000
 
#FunduszeUE  
#FunduszeEuropejskie
 


Uczestnicy procesu inwestycyjnego:

Zamawiający:
Województwo Zachodniopomorskie
ul. Piłsudskiego 40, 70-421 Szczecin

Wykonawca:
Konsorcjum
TERLAN Sp. z o.o. - LIDER
ul. Lutycka 95, 60-478 Poznań
STANLED Sp. z o.o. – PARTNER
ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard




 

Realizator umowy:
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie
ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin

 

Zarządzający projektem:
Via Projekt         
 
ul. Piskorskiego 21, 70-809 Szczecin  



 

Artykuł z dnia: 2025-09-10 13:59

Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:

Data zawarcia umowy z Wykonawcą robót budowlanych - 18.04.2025r.
Wartość umowy z Wykonawcą robót budowlanych - 22 165 411,00 zł (brutto)
Data przekazania placu budowy Wykonawcy robót - 25.04.2025r.
Planowany termin zakończenia robót zgodnie z umową - 23.05.2026r.

Przedmiotem zamówienia jest budowa i oznakowanie ścieżek rowerowych w gminie Marianowo, Dobrzany, Ińsko i Dobra (Szczecińska).

Do wykonania są dwa odcinki inwestycyjne:
-           budowa drogi dla rowerów na odcinku Mosina – Ińsko;
-           budowa drogi dla rowerów na odcinku Marianowo – Mosina.

Równocześnie zostaną oznakowane odcinki tras rowerowych w m. Ińsko oraz na odcinku Dobra – Granica Państwa.
Całkowita długość odcinków inwestycyjnych wynosi ok. 22,4 km oraz odcinków do oznakowania ok. 6,0 km.
Zakres robót budowlanych będzie obejmował:

  • usunięcie kolidujących drzew i krzewów;
  • zdjęcie warstwy humusu;
  • rozbiórkę pozostałości szyn i podkładów kolejowych;
  • wykonanie robót ziemnych – wykopów i nasypów;
  • wykonanie projektowanej konstrukcji ścieżki rowerowej;
  • odbudowa mostu na rzece Dołżnica;
  • budowa przepustów;
  • ustawienie urządzeń zabezpieczający ruch;
  • wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.

Stan istniejący przed przystąpieniem do realizacji:

Informacje o stanie zaawansowania projektu w drugim kwartale 2025r:

 Od 25.04.do do końca lipca wykonano następujące roboty:  

  • roboty przygotowawcze, pomiarowe oraz ziemne;
  • prace związane z rozbiórką torowisk;

Prawa autorskie
Twój sposób na internet - www.mentax.pl