Tytuł projektu:
„Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich, etap XII”.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego na lata 2021-27.
Beneficjent: Województwo Zachodniopomorskie
Decyzja o dofinansowaniu projektu nr FEPZ.04.02-IZ.00-0001/25
Wydatki całkowite (wartość projektu): 30 277 842,14 zł
Przewidywana wysokość wkładu Funduszy Europejskich (70% całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu): 21 140 509,69 zł
Uchwałą Nr 1529/25 z dnia 2 września 2025 r. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego podjął decyzję o dofinansowaniu projektu nr FEPZ.04.02-IZ.00-0001/25 pn. „Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego - Trasa Pojezierzy Zachodnich etap XII”, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 w oparciu o Priorytet 4. Fundusze Europejskie na rzecz połączonego Pomorza Zachodniego i dla Działania 4.2 Infrastruktura rowerowa.
Przedmiotem projektu jest budowa i oznakowanie ścieżek rowerowych w gminie Marianowo, Dobrzany, Ińsko i Dobra (Szczecińska). Do wykonania są dwa odcinki inwestycyjne: Mosina – Ińsko oraz Marianowo – Mosina. Równocześnie zostaną oznakowane odcinki tras rowerowych w m. Ińsko oraz na odcinku Dobra – Granica Państwa. Na odcinku Marainowo-Mosina zostanie wykonana droga rowerowa o długości ok. 7,30 km. Na odcinku Mosina-Ińsko długość trasy rowerowej wyniesie ok. 15,10 km. Całkowita długość odcinków inwestycyjnych wynosi ok. 22,4 km oraz odcinków do oznakowania ok. 6,0 km.
Projekt realizuje cele i założenia „Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego” poprzez tworzenie ciągów pieszo-rowerowych służących skomunikowaniu z węzłami komunikacyjnymi i innymi środkami transportu, rozwój infrastruktury dla ruchu niezmotoryzowanego oraz ochronę niezmotoryzowanych uczestników ruchu, a także poprzez zwiększenie oferty turystycznej i transportowej regionu. Projekt wpisuje się w RPTWZ do 2030, cel II: Spójna i wydajna Infrastruktura poprzez rozwijanie spójnej, regionalnej sieci tras rowerowych wraz z wysokiej klasy infrastrukturą.
Grupę docelową projektu stanowią mieszkańcy Województwa Zachodniopomorskiego oraz turyści korzystający z komunikacji rowerowej na terenie województwa. W szczególności odbiorcami docelowymi projektu będą mieszkańcy miejscowości w bezpośrednim przebiegu trasy oraz powiatów ościennych.
Wskaźniki realizacji projektu:
1. Wspierana infrastruktura rowerowa – 22,4 km
2. Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt.
3. Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej – 10.000
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Uczestnicy procesu inwestycyjnego:
Zamawiający: Województwo Zachodniopomorskie ul. Piłsudskiego 40, 70-421 Szczecin |
![]() |
Wykonawca: |
|
Realizator umowy: Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin |
![]() |
Zarządzający projektem: |
![]() |
Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:
Data zawarcia umowy z Wykonawcą robót budowlanych - 18.04.2025r.
Wartość umowy z Wykonawcą robót budowlanych - 22 165 411,00 zł (brutto)
Data przekazania placu budowy Wykonawcy robót - 25.04.2025r.
Planowany termin zakończenia robót zgodnie z umową - 23.05.2026r.
Przedmiotem zamówienia jest budowa i oznakowanie ścieżek rowerowych w gminie Marianowo, Dobrzany, Ińsko i Dobra (Szczecińska).
Do wykonania są dwa odcinki inwestycyjne:
- budowa drogi dla rowerów na odcinku Mosina – Ińsko;
- budowa drogi dla rowerów na odcinku Marianowo – Mosina.
Równocześnie zostaną oznakowane odcinki tras rowerowych w m. Ińsko oraz na odcinku Dobra – Granica Państwa.
Całkowita długość odcinków inwestycyjnych wynosi ok. 22,4 km oraz odcinków do oznakowania ok. 6,0 km.
Zakres robót budowlanych będzie obejmował:
Stan istniejący przed przystąpieniem do realizacji:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Informacje o stanie zaawansowania projektu w drugim kwartale 2025r:
Od 25.04.do do końca lipca wykonano następujące roboty:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |