Po wyborze wykonawcy na przebudowę przejścia drogi wojewódzkiej nr 120 przez Wełtyń w powiecie gryfińskim, ZZDW wybierze wykonawcę drugiego z projektów zakwalifikowanych przez Unię Europejską do programu Współpracy Transgranicznej INTERREG VA. Chodzi o przebudowę i rozbudowę przejścia drogi woj. nr 115 przez Tanowo w powiecie polickim.
Program Współpracy Transgranicznej INTERREG jest programem, który wspiera inwestycje i przedsięwzięcia na obszarze przygranicznym. Wspólne polsko-niemieckie projekty zlokalizowane między dwoma niemieckimi landami: Meklenburgią/Pomorzem Przednim i Brandenburgią, a województwem zachodniopomorskim, realizowane są w ten sposób od 2006 roku.
W naszym województwie dzięki INTERREGOWI udało się zrealizować do tej pory 5 projektów drogowych – przebudowę dwóch mostów – na Odrze Wsch. i Zach. w Gryfinie, oraz przejścia dróg wojewódzkich przez trzy miejscowości: Pilchowo w powiecie polickim oraz Krzywin i Żarczyn w powiecie gryfińskim. Wysokość unijnego dofinansowania sięga w tym przypadku 85% kwalifikowalnych kosztów inwestycji.
Do nowego konkursu ZZDW przygotował wraz z niemieckimi partnerami 7 własnych propozycji. Jedną z nich jest przebudowa ul. Szczecińskiej w Tanowie w ciągu DW nr 115.
Tanowo pod względem organizacji komunikacji jest typową „ulicówką”, tzn. główne funkcje komunikacyjne miejscowości spełnia tranzytowa, prowadząca do przejścia granicznego w Dobieszczynie, droga wojewódzka nr 115. W ocenie drogowców przebudowa drogi jest konieczna z uwagi rosnący ruch, a przede wszystkim występującą tu kolizję ruchu miejscowego i tranzytowego o charakterze międzynarodowym. Początek przebudowy zaplanowano przed skrzyżowaniem dróg wojewódzkich nr 114 i 115, natomiast koniec na północy miejscowości, przed skrzyżowaniem z ul. Gunicką. Odcinek ten ma około 2,4 km długości.
Skrzyżowanie DW 114 z DW 115 zaprojektowano jako trzywlotowe jednopasowe małe rondo z wyspami kanalizującymi na wlotach.
Dziś miejsce to wygląda w ten sposób:
W samej miejscowości istniejące ciągi piesze nie mają swojej kontynuacji, zapewniającej bezpieczne przemieszczanie się pieszych. Poza odcinkami chodników, ruch pieszych odbywa się poboczami gruntowymi.
Ulica Szczecińska jest w tej chwili odwadniana powierzchniowo, dlatego w czasie deszczu tworzą się duże zastoiska wody. Projekt przewiduje budowę kanalizacji deszczowej oraz wykonanie wzdłuż całej ulicy jednostronnego, dwukierunkowego ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 2,5 m oraz ciągu pieszego, częściowo oddzielonego pasem zieleni od jezdni. Zanim na budowę wejdą drogowcy, gmina Police musi zakończyć budowę nowej sieci kanalizacji sanitarnej oraz wodociągów.
W przetargu na przebudowę i rozbudowę przejścia drogi woj. nr 115 przez Tanowo, startowały tylko dwie firmy, oferując od blisko 7,7 mln zł do ponad 8,9 mln zł. Postępowanie przetargowe jeszcze nie zostało zakończone.