Loading
Herb
 wybierz miejscowosc

Rusza przebudowa przejścia drogi woj. nr 115 przez Tanowo w powiecie polickim.

ZZDW przekazał właśnie plac budowy wykonawcy. Inwestycja została zakwalifikowana przez Unię Europejską do programu Współpracy Transgranicznej INTERREG V A.

Artykuł z dnia: 2019-05-06 18:28

Program Współpracy Transgranicznej INTERREG jest programem, który wspiera inwestycje i przedsięwzięcia na obszarze przygranicznym. Wspólne polsko-niemieckie projekty zlokalizowane między dwoma niemieckimi landami: Meklenburgią/Pomorzem Przednim i Brandenburgią a województwem zachodniopomorskim realizowane są w ten sposób od 2006 roku. 


W naszym województwie dzięki INTERREGOWI udało się zrealizować do tej pory 6 projektów drogowych – przebudowę dwóch mostów – na Odrze Wsch. i Zach. w Gryfinie, oraz przejścia dróg wojewódzkich przez miejscowości: Pilchowo w powiecie polickim oraz Krzywin i Żarczyn w powiecie gryfińskim. Ostatnią z inwestycji, zakończoną w 2017 roku, była przebudowa 2,6-kilometrowego przejścia drogi wojewódzkiej nr 120 przez Wełtyń w powiecie gryfińskim.

Kolejną inwestycją, przygotowaną do realizacji w 2019 r. przez ZZDW jest przebudowa ul. Szczecińskiej w Tanowie w ciągu DW nr 115. Wykonawcą będzie tu firma Strabag.

W przekazaniu placu budowy wykonawcy  uczestniczyli: m.in.marszałek Olgierd Geblewicz i dyrektor ZZDW Michał Żuber.

Przebudowa usprawni ruch w obszarze metropolitalnym Szczecina i zwiększy komfort podróżowania mieszkańców okolicznych miejscowości – skomentował obecny na przekazaniu placu budowy w Tanowie  marszałek Olgierd Geblewicz.

Tanowo pod względem organizacji komunikacji jest tzw. „ulicówką”, tzn. główne funkcje komunikacyjne miejscowości spełnia tranzytowa, prowadząca do przejścia granicznego w Dobieszczynie, droga wojewódzka nr 115. Przebudowa tej drogi jest konieczna z uwagi rosnący ruch, a przede wszystkim występującą tu kolizję ruchu miejscowego i tranzytowego o charakterze międzynarodowym. Początek przebudowy zaplanowano przed skrzyżowaniem dróg wojewódzkich nr 114 i 115. Powstanie tu  trzywlotowe jednopasowe małe rondo z wyspami kanalizującymi na wlotach.

Odcinek do przebudowy ma 2,4 km długości.  Istniejące ciągi piesze nie mają swojej kontynuacji, zapewniającej bezpieczne przemieszczanie się pieszych. Poza odcinkami chodników, ruch pieszych odbywa się poboczami gruntowymi.

Ulica Szczecińska jest w tej chwili odwadniana powierzchniowo, dlatego w czasie deszczu tworzą się duże zastoiska wody. Projekt przewiduje budowę kanalizacji deszczowej oraz wykonanie wzdłuż całej ulicy jednostronnego, dwukierunkowego ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 2,5 m oraz ciągu pieszego, częściowo oddzielonego pasem zieleni od jezdni.

Wartość robót budowlanych to ponad 14,5 mln zł. Dofinansowanie w wysokości 1.91 mln euro pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Prace mają zakończyć się najpóźniej do połowy października 2020 r.

 

 

 

Prawa autorskie
Twój sposób na internet - www.mentax.pl