Loading
Herb
 wybierz miejscowosc

W tym roku powstaną nowe odcinki Starego Kolejowego Szlaku

W tym roku rozpocznie się budowa kolejnych odcinków rowerowej trasy Stary Kolejowy Szlak, która powstaje w ramach Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. Zadanie będzie realizowane dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego oraz Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego.

Artykuł z dnia: 2022-06-27 13:36

Stary Kolejowy Szlak biegnie z północy na południe. Na północy ma dwie odnogi zaczynające się w Mielnie koło Koszalina i w Kołobrzegu. Łączą się one w Białogardzie.  Część kołobrzeska w większości biegnie po nasypie dawnej linii kolejowej przez Gościno i Karlino.  


ZZDW wyłonił właśnie wykonawcę zadania, które stanowi etap III tej inwestycji . Chodzi o odcinki: Mielno - Wronie Gniazdo – Klępino – Karlino. Do wykonania są tu dwa odcinki inwestycyjne o łącznej długości ok. 2,3 km.

Budowa, rozbudowa i oznakowanie drogi rowerowej  obejmie odcinki przebiegające przez gminy: Białogard, Będzino, Świeszyno i Mielno.  Na przetarg, który został otwarty 13 maja wpłynęły dwie oferty, opiewające na kwoty od prawie 6,6 mln zł do prawie 7,7 mln zł. Wykonawcą będzie firma Domar.

Za Białogardem Stary Kolejowy Szlak prowadzi na południe do Wałcza. Odcinek Białogard-Złocieniec został otwarty we wrześniu 2020 r. Na nasypie kolejowym dawnej linii kolejowej Świdwin – Połczyn-Zdrój powstał 5 – kilometrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej.  W ramach inwestycji wykonano również oznakowanie na odcinku o długości blisko 63 km - od Białogardu do Złocieńca.

W tym roku  ZZDW będzie kontynuować ten temat. W ramach etapu II, ma powstać odcinek Złocieniec – Wałcz.

Będzie to budowa i oznakowanie ścieżek rowerowych w gminach Złocieniec, Czaplinek, Wierzchowo i Wałcz, między innymi przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic Połczyńskiej z Cieszyńską w Złocieńcu, remont nawierzchni alejek w Parku Żubra w Złocieńcu, rozbudowa drogi w Bobrowie w gminie Złocieniec oraz budowa drogi dla rowerów na odcinku Wierzchowo- Kłębowiec-Wałcz.
Całkowita długość odcinków inwestycyjnych wynosi tu około 33,6 km, a odcinków do oznakowania blisko 17, 7 km.  


Na pierwszy ogłoszony przez ZZDW przetarg wpłynęła tylko jedna oferta od firmy POL-DRÓG Drawsko Pomorskie, opiewająca na kwotę prawie 36,4 mln zł.  ZZDW skalkulował to zadanie na 25,7 mln zł. Wobec wysokiego przekroczenia budżetu na tę inwestycję, postępowanie zostało unieważnione. Przetarg zostanie powtórzony w lipcu.

Do tegorocznych planów rozbudowy Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego wprowadzony został również etap IV.  Przetarg na to zadanie jest w przygotowaniu. Obejmie on odcinki Redlino-Białogard i Bezpraw – Karlino.

 

 

 

Prawa autorskie
Twój sposób na internet - www.mentax.pl